Avtalevilkår for parkeringsappen P i Bergen
Generelt:
- Dette er en avtale mellom Bergen kommune Bymiljøetaten som tilbyder, og kunden som kjøper.
- Avtalen omfatter betaling for parkering og betaling av piggdekkgebyr.
- Avtalen er gyldig fra det tidspunkt kunden aksepterer disse vilkårene.
- Vilkårene godkjennes ved å opprette en brukerkonto.
- Kunden er ansvarlig for å oppgi riktig takstkode (gruppe) og kjøretøyets riktige registreringsnummer ved hver registrering av en parkeringsaktivitet, oblat for piggdekk eller parkering.
- Parkering må alltid følge de parkeringsreguleringer og anvisninger som til enhver tid gjelder.
- På samme telefon kan en kun ha en parkering og et pigg dagsoblat aktiv samtidig.
Betaling:
- Avtalen gir kunden rett til å benytte parkeringsappen, som et betalingsmiddel for de tjenester som til enhver tid tilbys i systemet.
- For tjenesten som kunden kjøper, gir avtalen rett til å belaste kundens betalingskort med de til enhver tid gjeldene priser.
- For å kunne betale med appen, forutsettes det dekning på betalingskortet minimum tilsvarende kjøpesummen. Ved kjøp blir et beløp på kr. 100,- reservert på betalingskortet.
- Dersom det ikke er dekning for betaling på betalingskortet, eller dersom det ikke oppnås forbindelse, må andre godkjente betalingsmidler benyttes.
- Ved betaling via betalingskort, blir betalingen behandlet av Bambora, som tilbyr en sikker elektronisk betalingsløsning. All kortinformasjon blir oppbevart i henhold til norsk regelverk. Det vil ikke bli lagret opplysninger om betalingskortet i parkeringsappen.
- Det påløper purregebyr dersom faktura ikke blir betalt.
- Avtalen blir sperret dersom man har et utestående beløp, og blir ikke åpnet igjen før beløpet er betalt.
- Ved feilregistrering av parkeringsaktivitet, oblat for piggdekk eller at man glemmer å stoppe parkering vil det ikke bli gitt refusjon
Avtaleperiode og oppsigelse:
- Kunden har til enhver tid rett til å si opp avtalen ved henvendelse til Bymiljøetaten.
- Bymiljøetaten kan si opp avtalen med kunden med forutgående skriftlig varsel dersom Bymiljøetaten stanser å tilby tjenesten, endrer tjenesten vesentlig eller av andre årsaker ikke opprettholder denne.
- Ved mislighold kan Bymiljøetaten si opp avtalen umiddelbart uten forutgående varsel.
- Ved eventuell mislighold og oppsigelse av avtalen bortfaller ikke partenes uoppgjorte forpliktelser, herunder kundens utestående betalingsforpliktelser.
Behandling og bruk av personopplysninger:
- Bymiljøetaten registrerer kun de opplysningene som er nødvendige for å administrere kundeforholdet ditt og disse data lagres i Norge. Registrerte opplysninger behandles i henhold til gjeldende lover og regler.
- Parkeringsdata registreres og lagres for å kunne dokumentere kjøp av tjenesten. Det registreres ingen personopplysninger for statistisk bruk.
Personvernerklæring
Informasjon om behandlingsansvarlig og kontaktopplysninger til personvernombud finnes på vår side om personvern. Her finner du også mer generell informasjon om ditt personvern.
Kontakt:
Bymiljøetaten, Kundesenter
Johannes Bruns Gate 12
5008 Bergen
Telefon 55 56 56 90
parkering@bergen.kommune.no
Eller for spørsmål relatert til boligsone:
boligsone@bergen.kommune.no